بازدید 11487
ششصد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

 حمله شدید روسیه به یک پست مرکز فرماندهی هوایی اوکراین/ناتو: خبرهای بدی از اوکراین در راه است

ششصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۲ 03 December 2023

 حمله شدید روسیه به یک پست مرکز فرماندهی هوایی اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و سی و هفت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تهاجم نظامی وحشیانه اسرائیل به غزه را محکوم می کنیم
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۳:۳۲

چارلز براون جونیور رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با بیان اینکه جنگ‌ها همیشه با یک توافق دیپلماتیک به پایان می‌رسند، تاکید کرد: هیچ راه حل نظامی برای درگیری اوکراین وجود ندارد.

به گزارش راشا تودی، براون در جریان حضور در مجمع دفاع ملی ریگان در دره سیمی کالیفرنیا در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ در اوکراین با بازپس‌گیری همه آنچه که اوکراین می‌خواهد از روسیه پس بگیرد، به پایان خواهد رسید؟، گفت: هیچ درگیری نظامی به طور کامل با ابزار نظامی حل و فصل نخواهد شد بلکه در نهایت یک راه‌حل دیپلماتیک به پایان درگیری خواهد انجامید.

وی با بیان اینکه من نمی‌توانم آینده را پیش‌بینی کنم، افزود: اما فکر می‌کنم واشنگتن می‌تواند با ادامه حمایت از اوکراین و ارسال تسلیحات و مهمات مورد نیاز کی‌یف در به پایان رسیدن این جنگ نقش ایفا کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه با تاکید بر اینکه حمایت واشنگتن از کی‌یف برای ما اهمیت دارد، گفت: کمک به اوکراین با در نظر گرفتن اهداف بلندمدت واشنگتن در دستیابی به برتری در مقابل مسکو تعریف می‌شود.

به نوشته راشا تودی، بروان که در اول اکتبر جانشین مارک میلی شد، پیشتر گفته بود که به طور نسبتاً منظم با والری زالوژنی فرمانده ارتش اوکراین در تماس است.

معاون سابق زلنسکی: ارتش اوکراین 300 هزار نظامی از دست داده است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۲:۳۹

معاون سابق  رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین در جریان جنگ با روسیه ۳۰۰ هزار نظامی خود را از دست داده است.

وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» روز یکشنبه گزارش کرد که «آلکسی آرستویچ» معاون سابق «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه اخیر خود گفت که خودداری از مذاکره با روسیه، منجر به تلفات سنگین به ارتش اوکراین شد و چشم انداز پیوستن این کشور به ناتو نیز پایین است.

وی گفت:«ناتو کجاست؟ آیا ما را قبول دارد یا خیر؟ و آیا ما را می‌پذیرد؟»

در هفته‌های اخیر، مقامات ارشد اوکراین اعتراف کردند که ضد حملات این کشور به نتیجه مطلوب نرسیده است و به نظر می‌رسد که آنها تقصیر این شکست را به گردن یکدیگر انداخته‌اند.

اوایل ماه نوامبر، «والری زالوژنی» ژنرال ارشد اوکراین، گفت که وضعیت میدان نبرد به «بن بست» رسیده و کی‌یف بعید است به پیشرفتی دست یابد، مگر اینکه نوعی سلاح شگفت‌انگیز دریافت کند. این ارزیابی توسط زلنسکی به شدت رد شد و او اصرار داشت که ضد حمله همچنان در حال پیشرفت است.

زلنسکی جمعه گذشته در مصاحبه‌ای سرانجام اعتراف کرد که ضد حملات این کشور شکست خورده است.

«سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه نیز اعلام کرد، ارتش اوکراین در جریان ضد حمله شکست خورده‌ای که از ماه ژوئن علیه مواضع ارتش روسیه به اجرا گذاشت ۱۲۵۰۰۰ سرباز و ۱۶۰۰۰ واحد از «انواع تسلیحات» خود را از دست داده است.

شویگو در نشست خبری اظهار کرد: «اوکراین با وجود همه نیروهایی که بسیج کرد، دریافت تسلیحات غربی و به کارگیری ذخایر استراتژیک فرماندهی خود در نبرد نتوانست وضعیت را در میدان جنگ تغییر دهد.»

وزیر دفاع روسیه تاکید کرد:«پرسنل نظامی ما به شکلی قاطع و شایسته عمل کردند و توانستند مواضع بهتر را تصرف کرده و مناطق تحت کنترل خود را در تمامی محورها گسترده‌تر کنند.»

پنتاگون: جنگ اوکراین راه‌حل نظامی ندارد
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۲:۲۳

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که جنگ روسیه و اوکراین با هیچ راهکار تماماً نظامی حل‌وفصل نخواهد شد.

«چارلز براون»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در انجمن ملی دفاعی ریگان در کالیفرنیا با این پرسش مواجه شد که آیا اوکراین در جنگ با روسیه در نهایت به خواست خود برای پس‌گرفتن تمامی مناطق تحت کنترل روسیه دست می‌یابد، یا باید از طرق مذاکره با کرملین به متارکه جنگ دست یابد.

براون که کشورش با پمپاژ سلاح به اوکراین، نقش اصلی را در ادامه جنگ داشته است، در پاسخ با بیان اینکه «نمی‌شود مناقشات نظامی را تماماً با استفاده از ابزارهای نظامی» حل‌وفصل کرد، گفت که در نهایت به یک راهکار دیپلماتیک نیاز است.

او تأکید کرد: می‌دانید که من نمی‌توانم نحوه پایان این مناقشه را در آینده پیش‌بینی کنم، اما فکر می‌کنم که ما (آمریکا) می‌توانیم با تداوم حمایت از اوکراین و تقویت توانایی‌هایش، به این پایان شکل دهیم.

روسیه بارها اعلام کرده آماده مذاکره برای پایان جنگ است اما اوکراین به دلیل دخالت غربی‌ها، از حضور بر سر میز مذاکره خودداری می‌کند.

براون که در ماه اکتبر جانشین مارک میلی در ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا شد، گفت که تقریباً به شکل منظم با «والری زالوژنی»، همتای اوکراینی خود گفت‌وگو می‌کند.

وی افزود که یکی از دلایل اهمیت تداوم حمایت واشنگتن از کی‌یف این است که «روسیه یکی از چالش‌های ماست که در استراتژی دفاع ملی و امنیت ملی به آن اشاره شده است.»

در ماه نوامبر زالوژنی گفت که وضعیت در خطوط مقدم به یک بن‌بست رسیده و اوکراین احتمالاً دستاورد چشمگیری در ضدحمله نخواهد داشت؛ مگر آنکه یک تحول حیرت‌انگیز در حوزه فناوری باعث شود که کی‌یف نسبت به مسکو برتری داشته باشد. در پی انتشار اظهارات این مقام اوکراینی، زلنسکی و دیگر مقامات ارشد این کشور با او به مخالفت برخاستند.

بااین‌وجود، اخیراً رئیس‌جمهوری اوکراین در فضای مجازی اعلام کرد که نیروهای کی‌یف شروع به ساخت استحکامات دفاعی خواهند کرد. این یعنی او پذیرفته که ضدحمله نیروهایش از ماه ژوئن تا امروز به دستاورد ملموسی ختم نشده و امکان پیشروی بیشتر فراهم نیست.

ناتو: خبرهای بدی از اوکراین در راه است
۱۴۰۲/۰۹/۱۲ - ۲۲:۰۴

در شرایطی که یکی از دلایل اصلی آغاز جنگ اوکراین حمایت غرب از عضویت این کشور در ناتو بوده است، دبیرکل این ائتلاف نظامی می‌گوید که ناتو باید منتظر دریافت خبرهای بد از اوکراین باشد.

کمتر از یک روز بعد از اذعان رئیس‌جمهور اوکراین به شکست این کشور در انجام ضد حملات به روسیه، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مصاحبه با تلویزیون «اِی‌آر‌دی»  به غرب درباره وضع اوکراین هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری «تاس»، ینس استولتنبرگ در پاسخ به سوال مجری این شبکه تلویزیونی آلمانی در خصوص اینکه آیا نگران است که وضعیت اوکراین در آینده بدتر شود، گفت: «ما باید برای (دریافت) اخبار بد آماده باشیم».

به گفته دبیرکل ناتو، «جنگ‌ها به صورت مرحله‌ای توسعه می‌یابند اما ما باید از اوکراین در شرایط خوب و بد حمایت کنیم».

مقام ارشد سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بر لزوم افزایش تولید تسلیحات توسط کشورهای عضو به منظور ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین تاکید کرد و افزایش تولید سلاح را موضوعی حیاتی خواند.

او گفت که اوکراین هم اکنون در یک «وضعیت حساس» قرار دارد اما درباره اینکه اوکراین برای رهایی از وضعیت جاری خود چه کاری باید بکند، توضیحی نداد و توصیه‌ای نکرد.

استولتنبرگ به گفتن این جمله بسنده کرد: «من این تصمیمات عملیاتی دشوار را به اوکراینی‌ها و فرماندهان نظامی آنها واگذار می‌کنم».

دبیرکل ناتو در حالی اوکراین را به حال خود واگذار کرده که یکی از دلایل مهم آغاز جنگ روسیه با اوکراین، تلاش‌های مقام‌های اوکراینی برای الحاق به ناتو و حمایت‌های غرب از این اقدام بوده است.

 حمله شدید روسیه به یک پست مرکز فرماندهی هوایی اوکراین

روز یکشنبه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور یک پست فرماندهی دفاع هوایی و مرکز هشدار شرق اوکراین در مرکز شهر «دنیپرو» را هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که حملات ترکیبی را با پهپاد، یگان موشکی و توپخانه انجام داده است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین  اخیرا گفته بود که روسیه در فصل زمستان با استفاده از پهپادها برای حمله به اوکراین تمرکز خواهد کرد. «یوری ایحنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود که ارتش روسیه از حملات موشکی دست نخواهد کشید.

نیروی هوایی اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که روسیه در شبانه روز گذشته ۱۲ پهپاد و یک موشک کروز را به سمت اوکراین پرتاب کرد. اوکراین مدعی رهگیری شماری از موشک‌های روسیه شده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که به انبارهای سوخت در «میرهرود»، «پولتاوا» « خملنیتسکی» حمله کرده است.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند، زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها تن با خاموشی مواجه شدند.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین افزود: «البته روس‌ها موشک‌ها را ذخیره می‌کنند، اطلاعات مرتب این را گزارش می‌کنند. فکر می‌کنم حملات موشکی اتفاق خواهد افتاد.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس اعلام کرده که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند.

تلاش جمهوری‌خواهان برای کمک به اوکراین

 پایگاه تحلیلی آمریکایی با اشاره به تلاش جمهوری‌خواهان سنای این کشور برای گره‌زدن ادامه حمایت دولت بایدن از اوکراین به تغییر سیاست‌های مرزی، پیامد آن را دو پاره شدن دموکرات‌ها دانسته‌ است.
 
به گزارش پایگاه خبری ـ تحلیلی هیل، سناتورهای مجلس سنای آمریکا در حالی توافق بر سر قانون مهاجرت را به تخصیص بودجه به اوکراین گره زده‌اند که این موضوع باعث شگفتی بسیار حامیان مهاجرت در این کشور شده است.
 
در این میان، چهار سناتور لاتین تبار از حزب دموکرات اعلام کرده اند که اصل اساسی مورد مذاکره برای آنها غیرقابل قبول است.
 
گفته می شود، در هفته جاری، سناتورهای لاتین‌تبار بن ری لوجان، الکس پادیلا و باب منندز همراه با ۷ سناتور دموکرات دیگر این مذاکرات را محکوم کنند. این گروه از سناتورهای دموکرات معتقدند چنین توافقی الگوی خطرناکی ایجاد کرده و کمک به شرکای بین‌المللی واشنگتن را به خطر می‌اندازد. به اعتقاد آنها هر پیشنهادی که منجر به بروز تغییرات دائمی در سیستم پناهندگی و مهاجرت امریکا شود، باید شامل مسیری روشن برای قانونی شدن مهاجرت غیرقانونی باشد.
 
اما بر اساس گزارش‌های رسیده، مذاکرات جاری در مجلس سنا، شیوه قانونی را کنار گذاشته و سیاست مرزی را به حمایت از اوکراین مرتبط کرده است؛ دو موضوعی که به عقیده قانونگذاران هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.
 
این امر موجی از انتقادها را میان حامیان مهاجرت خارج از کنگره و در مجلس سنا ایجاد کرده و رائول گریجالوا، نماینده آریزونا این اقدام را «انحراف» خواند.
 
به گفته ناظران ارائه کمک به اوکراین بسیار ساده است؛ تنها باید کمک‌های مورد نظر این دولت متحد اروپای شرقی مشخص شوند؛ کمکی که اولویت دولت جو بایدن و بسیاری از دموکرات‌ها و برخی جمهوری‌خواهان است.
 
اما در مورد سیاست مرزی، گفت‌وگوها بر سر تغییراتی در جهت تشدید سیاست پناهندگی‌ است و شامل محدود کردن اختیارات مهاجرتی مشروط رئیس‌جمهوری و نفوذ در راهبرد مرزی بایدن است.
 
این موضوع سبب شده که بسیاری، تلاش برخی سناتورها برای گره زدن کمک به اوکراین را به تغییر سیاست‌های مهاجرتی نوعی پاشنه آشیل برای این حزب بدانند.
 
آندریا فلورس، معاون سازمان FWD.us (یک نهاد فعال در حوزه حمایت از مهاجرت) در تماس اخیر با خبرنگاران گفت: «دموکرات‌ها باید از امنیت مرزی به درستی حمایت کنند. اینها جزو ارزش‌های دموکراتیک مهم برای رای‌دهندگان هستند؛ در غیر این صورت بر سر ارزش‌های ما سازش می‌کنند.»
 
برخی دیگر از ناظران نیز معتقدند، از آنجا که فشار برای تامین مالی اسرائیل و اوکراین افزایش پیدا کرده، ممکن است جمهوری‌خواهان در نهایت دموکرات‌های سنا را مجبور کنند تا با یک تصمیم سخت، یکی از این دو متحد و یا یک حوزه انتخابیه اصلی را ناامید کنند.
 
از سوی دیگر، کاخ سفید کنگره را تحت فشار قرار داده تا در مورد کمک‌های مالی به اسرائیل و اوکراین، امنیت هند و اقیانوس آرام و امنیت مرزی اقدام کند.
 
جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه در این خصوص گفت: ما می‌خواهیم هر چهار اولویت را تامین کنیم. همه این اولویت‌ها فوری هستند، ما زمان چندانی در مورد اوکراین نداریم و به زودی همین وضعیت را در مورد اسرائیل هم اعلام خواهیم کرد.
 
کارین ژان پیر، سخنگوی بایدن نیز روز دوشنبه هفته گذشته گفت که دولت درباره این درخواست تکمیلی «با اعضای کنگره گفت وگو کرده است.»
 
هیل در پایان نتیجه‌گیری کرده، هر لایحه‌ای که سیاست‌های مرزی را بدون کاهش قوانین مهاجرتی تشدید کند، وحدتی‌که وجه تمایز دموکرات‌های مجلس نمایندگان این کنگره بود را از بین می‌برد.
 
محبوبیت فرمانده ارتش اوکراین از زلنسکی بیشتر شد
 

نشریه اوکراینی «استرانا» گزارش داد، نتایج یک مطالعه جدید حاکی است، درصد اوکراینی‌هایی که به «والری زالوژنی»، فرمانده کل ارتش این کشور اعتماد دارند، از درصد اوکراینی‌هایی که به «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین اعتماد می‌کنند، بیشتر است.

بر اساس داده‌هایی که این نشریه منتشر کرد، زالوژنی هم اکنون محبوبیت ۸۲ درصدی در میان اوکراینی‌ها داشته، در حالی که زلنسکی ۷۲ درصد محبوبیت دارد. طبق این نظرسنجی ۶۳ درصد شهروندان اوکراینی گفتند به فرمانده کل ارتش کشورشان اعتماد کامل دارند و ۱۹ درصد نیز گفتند که مایل به اعتماد بیشتر به او هستند، در حالی که زلنسکی در این زمینه به ترتیب ۳۹ درصد و ۳۳ درصد رای به دست آورد.

طبق گزارش این نشریه اوکراینی، رده بندی داده‌ها نشان می‌دهد، زلنسکی از ماه ژوئیه شروع به از دست دادن اعتماد شهروندان کشورش کرده است.

همچنین در این نظرسنجی مشخص شد، نه زلنسکی و نه زالوژنی در یک رقابت فرضی انتخاباتی برای کسب ریاست جمهوری نمی‌توانند در دور نخست به پیروزی برسند و زلنسکی ۴۷.۴ درصد و زالوژنی ۳۰.۷ درصد رای کسب می‌کند. در صورت رقابت فرضی آن‌ها در دور دوم میزان آرا تقریبا مساوی بین آن‌ها تقسیم شده و ۴۲ درصد به زلنسکی و ۴۰ درصد به زالوژنی رای می‌دهند.

به تازگی گزارش‌هایی در رسانه‌ها در مورد وجود یک رقابت داخلی فزاینده بین رهبران سیاسی و نظامی اوکراین منتشر شد. نشریه «اکونومیست» گزارش داد که روابط میان زلنسکی و زالوژنی بر سر ارزیابی آن‌ها از ضدحمله و عملکرد جنگی ارتش اوکراین به طرزی «وحشتناک» بد شده است.

فرمانده کل ارتش اوکراین در مصاحبه‌ای با نشریه اکونومیست در اوایل ماه جاری میلادی بیان داشت، وضعیت در میدان جنگ در اوکراین وارد «بن‌بست» شده، اما زلنسکی با این ارزیابی مخالفت کرد.

 رهبران سیاسی اوکراین وجود نزاع بین رئیس جمهور و فرمانده ارتش این کشور را رد می‌کنند. «روسلان استفانچوک»، رئیس پارلمان اوکراین در مصاحبه اخیرش با نشریه «پلتیکو» گفت: «بین رهبران سیاسی و نظامی اوکراین هرگز تنشی نبوده و گزارش‌ها در این خصوص شایعه هستند.»

انتخابات ریاست جمهوری بعدی اوکراین برای تاریخ مارس ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است. طبق قوانین اوکراین برگزاری انتخابات در این کشور تحت حکومت نظامی کنونی غیرممکن است. زلنسکی اخیرا گفت، برای برگزاری انتخابات آماده است، اما اکثریت اوکراینی‌ها با آن مخالفند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۸
بیچاره اکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
مردک عوضی گفته من برای شما اروپا دارم می جنگم چرا اسلحه و پول نمی فرستید!!؟
مردم بدبخت اوکراین پس چی میشن!!؟ شدن فدایی آمریکا و انگلیس و اروپا!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
بیچاره مردم اکراین که بخاطر ساست های آمریکا کشورشون نابود شد
مرگ بر زلنسکی جاسوس سیا و همه جاسوسان سیا (صدام و ...)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
خوب برادرای ضد ارزشی، غرب دوست پر مدعا چرا نمیرین از اکراین دفاع کنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
عين شاه ما خائن به كشور و ملتش
ناشناس
| - |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
طرفدار اوکراینی ؟ راه باز و جاده دراز بفرمایید دفاع کنید یا جزبزه اش را نداری یا به حرفت ایمان نداری
روسیه توانایی پایان این جنگ رو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
این یعنی نابودی بیشتر اکراین و تضعیف بیشتر اقتصاد آلمان
فریب خورده
به جای مرکز فرماندهی مرغ دونی رو بمب زده روسیه. هارت و پورت می کند

مرگ بر پوتین و پوتینیسم
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
از دلقک پرسیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
عزیز برنده اونیکه زمین گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
مرگ بر ناتو سازمان ضد بشری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
مرگ بر زلنسکی جاسوس سیا که کشورشو به باد داد
مرگ بر شاسقولیسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
مرگ و ننگ بر غرب و غربگدا
روسیه از فنلاند و افغانستان هم شکست خورد
هیتلر هم تا توانست تمام شهر های شوروی کمونیست ملعون رو بمباران کرد و بیش از 30 میلیون روسی کثیف رو قتل و عام کرد
پاسخ ها
ebi
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
.......مثل اسراییل کودک کش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
ببخشید تاریخ رو هم تحریف میکنی؟
هیتلر رو شوروی نابود کرد و اگه شوروی برلین رو تصرف نمی کرد آمریکا و انگلیس چند ماه بعد زاییده بودن
بعدش اگه خروج شوری از افغانستان شکسته اون فرار مفتضح آمریکا از افغانستان اسمش چیه ؟
ولی کمر روسیه هم خوب شکسته
تمام تبلیغات کاذب پوشالی پوتین از ارتش کلاسیک بدردنخورش معلوم شد که بلوف بوده است
ناوگان زرهی روسیه هم که حلبی سوخته درجه 3 صدا بزنی بهتره
( هرچند آهن قراضه تانک های روسی حتی بدرد ضایعاتی و بازیافت هم نمی‌خوره)

از طرفی روس ها هم چنان خسارت و ضربه ای دیدن و تمام انبار هایشان ته کشیده که تا 50 سال آینده هم بازسازی ارتشش زمان لازم دارد
F16 ها برسه کار روسیه تمومه
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
فیلم علمی تخیلی پیشتازان فضا زیاد میبینی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
بستگی به خلبانش داره اگه تام کروز باشه قطعا کار روسیه تمومه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
با خلباني راكي و رمبو و جكي جان و آرنولد و تام كروز و برت پيت و انجلينا جولي كل روسيه رو با خاك يكسان ميكنن
آری روسیه توان پایان جنگ را دارد جنگها در خطوط گره خورده درگیری خاتمه نمی یابند، جنگها روی میز مذاکره پایان می یابند و زمزمه آغاز این مذاکرات به گوش می رسد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
روسیه ول کنید اسرائیل غاصب لعنت کنید
جنگ داره وارد سومین سالش می‌شود. تمام تانک ها و تجهیزات روسی دارد تمام می‌شود اما هنوز از همان 3 استان بیشتر پیشروی نداشته است...
روسیه به روزی افتاده که تانک های عتیقه جنگ جهانی را به میدان فرستاده و حتی از کره شمالی برای گرفتن مهمات و سلاح گدایی می‌کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
هدف روسیه اتصال روسیه به جزیره کریمه است که انجام شده و تمام فشار آمریکا و ناتو بر روی اثنا و عشرشون هم به خاطر اینه
تهدیدات اتمی روس ها گویای همه چیز هستش که کم آورده اند و می‌خواهند به بهای نابودی خودشان و اروپا باهم جنگ را به پایان برسانند
اقتصاد روسیه به خاک سیاه نشسته و با این همه تحریم به زودی شهر های روسیه فلج خواهد شد
(با توجه به اینکه حتی مجبور به خرید قوطی کبریت از سایپا و ایران خودرو شده)
پاسخ ها
فرزاد ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
فعلا که اقتصاد اروپای خبیث به خاک سیاه نشسته و روسیه با قدرت در مقابل کل اروپا و آمریکا ایستاده و یک وجب از اراضی تصرف شده را پس نداده
مغز براندازان هم اکنون
روسیه میگه مرکز فرماندهی هوایی اوکراین رو زدیم، شما بگین آره زدین

تشخیص
مایعات فراوان لطفا
اوکراین هر روز با حمایت کامل 20 کشور مجهز تر از روز قبل است
ولی تجهیزات باقی مانده و ذخیره روس هم هر روز منهدم و کم تر می‌شود
از کاش الان که فرصت هست ، عاشقان غزه و عاشقان اکراینو بفرستن برای جنگ و مملکت یا نفسی بکشه از دست این شرق و غرب گرایان
الودگی هوا داره همه را خفه میکنه ، گرونی و وضع خراب اقتصادی مملکت همه را بیچاره کرده اونوقت همه خبرها در مو د غزه و حمله این وانه. ظاهرا این خبرها فقط برای انحراف افکار از مشکلات خودمان است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
گوشت کیلویی۶۰۰تومن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
اوضاع اقتصاد آلمان چطوره؟ راسته که خودشون گفتن رشد اقتصادیشون منفی هشت درصد عقبگرد کرده؟ آیا این ویدئوهایی که آلمانیا میذارن صحت داره که نمی تونن پول گاز بدن و مجبورن وسایل چوبی خونه هاشونو در بخاریهای هیزمی بریزن؟ الان شما اونجا حالت خوبه پسرم؟
لعنت بر دولتمردان آمریکا که بخاطر منافع خودش و تحریک در مرز اوکراین و روسیه این جنگ رو به پا کردند و مردم اوکراین رو بدبخت کردن.
فعلا با دمکراسی امریکایی، دلقک نوکر امریکا تا نابودی کامل اوکراین و محو کامل ارتش هست
زیر پای زلنسکی رو دارن خالی میکنن امروز شهردار کیف گفته زلنسکی به خاطر اشتباهاتش پاسخگو خواهد بود کلا زلنسکی پافشاری میکنه روی اشتباهاتش و برای کشور هزینه درست میکنه فردی که هیچ تجربه سیاسی نداشته حالا شده همه کاره کشور ، فکر نمیکنم دوام بیاره
روسیه هیچ غلطی نمیتواند بکند
پاسخ ها
قدوس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
فعلا که هر غلطی خواسته کرده و یک چهارم خاک اوکراینو ضمیمه خاک خودش کرده ولی ائتلاف آمریکا و اروپا نتونستن هیچ غلطی بکنن و روسها رو عقب برانند
این بازی موش و گربه با گو شت مالی اساسی اوکراین بیچاره توسط یک ابرقدرت به نام روسیه پایان خواهد یافت اوکراینی ها هم تاوان غرب گدایی و گماردن مزدوری آمریکایی به نام زلنسکی که مسئولیت فدا کردن اوکراین برای منافع آمریکا را دارد پس خواهند داد جدا از حماقت کسانی که فکر می‌کنند مزدوری مثل زلنسکی می‌تواند از پس یک ابرقدرت اتمی که اگر اراده کند می‌تواند دهها بار کل دنیا را نابود کند بر بیاید،از نظر روانشناسی این نتیجه عقده های غرب گدایی و حقارت ناشی از ان است.
اونایی میگن کاش ایران به دنیا نمیومدم دوست،داشتید اوکراین بدنیا میومدید الان به زور میفرستادنتون لب مرز برای منافع غربی ها کشته بشید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
باید از اونایی بپرسی که ۸ سال برا شرقی ها می‌جنگیدند!! هم برا شرقی ها می‌جنگیدند ، هم با دوست شرقی ها ..... اوکراین وضعیتش از ایران بهتره
کانادایی کجاست
حملات ترکیبی با پهپاد و موشک ایده ایران بود اولین بار
الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم

*****

یا الله به حق محمد و آل محمد از دست جنایتکارای جنگی غاصب قصاب صهیونست، مردم مظلوم فلسطین رو نجات بده.

*****

الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم
اينا كه خبراي خوبه . تا باشه از اين خبر ها تابي جون
سرتیتر اشتباهه: تهاجم نظامی وحشیانه اسرائیل به غزه را محکوم می کنیم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی